Naj, naj, naj festival 2021

21. NAJ, NAJ, NAJ FESTIVAL

26.11. – 30.11.2021.

 

Online izdanje Naj, naj, naj festivala u 40. sezoni Žar ptice

21. Naj, Naj, Naj festival, posvećen 40. godišnjici Žar ptice, po prvi put ide ONLINE od 26. do 30.11.

Gradsko kazalište Žar ptica, cijelu sezonu 2021./2022. kao i 21. Naj naj naj festival, posvećuje obilježavanju 40. obljetnice djelovanja.

Nažalost, vrlo teška epidemiološka situacija uvjetovala je da se festivalske predstave sa scene premjeste na YouTube kanal GK Žar ptice, kako bi bile dostupne što većem broju djece.

Najboljih šest domaćih predstava, po izboru ovogodišnje selektorice Ane Prolić, bit će emitirani od petka 26.11. do utorka 30.11.

Svaka predstava na ovoj video platformi bit će dostupna 2 sata od početka emitiranja, a prikazivat će se po sljedećem rasporedu:

Na YouTube kanalu Žar ptice, bit će prikazane sve odabrane Festivalske predstave osim “Najljepši posao na svijetu”, Gradskog kazališta Trešnja, koju će interno pogledati članovi žirija Marija Sekelez, Željka Turčinović i Tomislav Čadež odlučujući o nagradama.

Sigurni smo da ćemo iz ove situacije izaći osnaženi i jači, spremni za nove kazališne izazove i iznenađenja našoj vjernoj maloj publici bez čije ljubavi naše postojanje u proteklih 40 godina ne bi imalo smisla.

Zahvaljujemo se našim gledateljima na brojnim kazališnim druženjima u Žar ptici i na brojnim gostovanjima, a pozivamo ih i na ove godine, iznimno online druženje s predstavama Naj, naj naj festivala.

 

Riječ izbornice

Iako se može činiti da za zaljubljenicu u kazalište nema ljepšeg i lakšeg zadatka no pogledati tridesetak predstava u kratkom vremenskom periodu nakon čega samo treba imenovati nekolicinu najboljih i obrazložiti svoj izbor, te još za to primiti i novčanu naknadu, iz vlastitog iskustva mogu reći da to baš i nije „tek tako“.

Titula izbornice prestižnog Naj, Naj festivala svakako je lijepa i laskava, no uloga nije nimalo jednostavna i bezbrižna, jer sa sobom donosi i težinu odgovornosti. Odgovornost za posljedice izbora koje i izvođačima i gledateljima otvaraju i/li zatvaraju polje mogućeg i omugućuju i/li onemogućuju nove susrete. Otegotnost se nalazi i u činjenici da su autori predstava, izvođači, tehničko osoblje, producenti, krug ljudi uključen u nastanak i odgovoran za život predstve, ljudi koje bliže ili dalje poznajete, imate iskustvo rada s njima i/li dijelite profesionalno razumijevanje o brojnosti čimbenika koji utjeću na rezultat procesa i recepciju predstave, kao i o specifičnosti vremenskog konteksta koji se, na sasvim osebujan način, odražava na kazališnu produkciju i recepciju. 

Unatoč navedenom, uživala sam kako u gledanju, tako i u biranju predstava pri čemu sam se trudila odvojiti od neodvojivo subjektivnog i donositi „profesionalno objektivne“ sudove. No, na kraju svega, najtočnije i najiskrenije je reći da sam izabrala predstave koje bih i sama voljela gledati i koje su se po svojim kvalitetama odvojile od ostalih. 

U izbor je tako ušla Patka, Smrt i Tulipan nastala prema istoimenoj slikovnici njemačkog autora Wolfa Erlbrucha u koprodukciji Vruma i HNK Varaždin. Predstava tematizira susret pojedinca sa smrću na iznimno poetski i najmlađoj publici prihvatljiv način. Smrt tako postaje prirodan i naumintan dio egzistencije svakog bića. Pratimo transformaciju pojedinčevog odnosa, poimanje, prihvaćanja i doživljvanja same ideje smrti, kao i smrti same kroz izravan odnos s njom.  Predstava KD Pinklec Plavo sunce na žutom nebu, podnaslovljena kao slikovnica u pokretu, nastala je u polju interakcije zvukova, slika, pokreta, boja, glazbe i potrebe da se poznato vidi i iskaže na novi način te pronađe nepoznato i još nedoživljeno. Troje nas izvrsnih izvođača pozivaja na suigru u prostoru poetskog i nevrerbalnog u kojem igra odlazi u čudesno, čarobno, ponekad i nelagodno, tajnovito, žuto, vjetrovito, mračno. Ansambl predstavom GK Trešnja Najljepši posao na svijetu ostajemo unutar čarolije i magije, imaginacije, ali i sukreacije – odlazimo u kazalište. Nastala prema motivima slikovnice Ivice Ivanca koja otkriva mehanizam i ljude iza zastora i vrijeme prije izvedbe, ova meta predstava kroz niz zanimljivih dramaturških i redateljskih postupaka na iznimno zabavan, duhovit i edukativan način pokazuje paradigmatski proces nastanka kazališne predstave. U interaktivnoj predstavi Radio teatra Bajsić i prijatelja autorice i redateljice Pavlice Bajsić „svjedočimo“ procesu nastanka i emitiranja radio emisije koja, kako na terenu tako i u studiju, prelazi u svojevrsnu radio dramu. Ratovi svjetova, radio-predstava katastrofe s pucanjem, pjevanjem i Marsovcima, inspirirani istoimenim romanom H. G. Wellsa te njegovom adaptacijom O. Wellesa i H. Kocha, člancima iz starih zagrebačkih novina kao i dokumantarističkom građom o nastanku Radio Zagreba, na vrlo inovativan i djeci pristupačan način, dočaravaju čaroliju radijskog medija, ali i kazališne interakcije. Predstava GKL-a Split Miš u toču u prepozntljivom redateljskom rukopisu Ivana Plazibata donosi priču o dvoje protagonista koji pokušavaju ostvariti svoje talente i želje u vremenu kompeticije, instantnih zvijezda i brze potrošnje. Kroz dinamičnu igru dvoje izvrsnih izvođača najmlađoj se publici poručuje kako valja vjerovati u vlastite sposobnosti, poštovati i podržati tuđi talent i rad, napustiti slijepo divljenje drugima, uspoređivanje s tužim životnim pričama, ali i koliko je bitno međusobno podupiranje, suradnja i sukreacija.  Caffe Kraljstvstvo KZL-a, autora Vanje Jovanovića i Patrika Gregureca, kroz iznimno domišljato i izvođački vješto ispreplitanje story tellinga, dramske igre i animacije objekata tematizira odnos roditelja i djeteta donoseći priču o princezi koja, unatoč protivljenju roditelja, želi postati konobarica. Kako se izboriti za ostvarivanje vlastitih snova, kako se nositi teret nametnutih uloga i kako transformirati čau i šalicu u likove? Monodrama Pustolovine baruna Munchausena domaćina festivala Žar ptice u izvedbi izvrsnog Marka Hergešića i režiji Aleksandra Švabića dovodi na scenu jednog od stjegonoša literarne imaginacije, impresivnog lašca baruna Munchausena. U dramatizaciji Dunje Fajdić, koja postavlja „okvir“ barunovim pustolovina, laž prelazi u maštu, laganje u maštanje. Za iskazivanje i pokazivanje svojih pustolovina tata Marko poluzit će se svim sredstvima – dramskom igrom, animacijom objekata, izravnom komunikacijom s publikom, peglom i čarapom.

 Ovogodišnja selekcija je, osim kriterijem izvrsnosti, kao i već uspostavljenim standardima festivala, bila vođena i ograničena vrlo praktičnim zadanostima koje je proizvela i koje proizvodi pandemija COVIDA 19.  No umjesto da tugujemo nad vremenima kada se moglo drugačije, bez ograničenog broja izvođača i gledatelja, s interacionalnim gostovanjima, bez razmaka i masaka, po svim izvedbenim prostorima i bez neizvijesnosti, valja nam se usmjeriti na ono što još uvijek imamo, svim izazovima unatoč. I valja uživati u tome. A imamo festival koji – na najbolji mogući način na koji može u danim okolnostima – okuplja vrhunce izvedbene umjetnosti za djecu, koji valorizira, revalorizira, usmjerava, propituje i donosi jedinstvenu čaroliju kazališnog susretna.

Ana Prolić

 

NAJ, NAJ, NAJ FESTIVAL 2021

Kontakt i kako do nas

Newsletter